![](https://przekroj.org/app/themes/przekroj/public/images/arch-right.png?id=c8439856e49efddc949ed008b8c703f4)
Znana również jako Fraja – taka młodsza Haja, odpowiedź na Małgorzatę Hajewską dwa pokolenia niżej. Też szczupła i też totalna. Jest jedną z tych aktorek, które się zjawiły w Starym już za „moich” czasów. Łatwo
Znana również jako Fraja – taka młodsza Haja, odpowiedź na Małgorzatę Hajewską dwa pokolenia niżej. Też szczupła i też totalna. Jest jedną z tych aktorek, które się zjawiły w Starym już za „moich” czasów. Łatwo
Czy fotografia nas wyzwoli? Przewodnim hasłem łódzkiego Fotofestiwalu 2024 jest „Uwalnianie” – spod politycznej presji, ze skostniałych struktur społecznych, od toksycznej męskości, jarzma kolonializmu, ale również od egzystencjalnych lęków, poczucia straty i żałoby.
Co jednak stanie się z wyzwolicielskim potencjałem fotografii, gdy artystę zastąpi sztuczna inteligencja halucynująca na temat fałszywych informacji? Albo gdy aparat fotograficzny dostanie się w ręce aparatu represji czy kiedy za kamerą, zamiast twórcy, stanie agent tajnych służb? Pytają o to Weronika Gęsicka i Łukasz Rusznica, których wystawy można obejrzeć podczas festiwalu. Ich projekty są ważne, bo o emancypacyjnej mocy fotografii nie można rozmawiać bez wzięcia pod uwagę tego, że może być ona też narzędziem manipulacji i przemocy.