Adrian Tomine to jeden z najważniejszych amerykańskich artystów komiksowych. Urodził się w 1974 r. w kalifornijskim Sacramento. Debiutował jako nastolatek na łamach wydawanego własnym sumptem magazynu komiksowego „Optic Nerve”.
Z czasem „Optic Nerve” zostało przejęte przez prestiżowe wydawnictwo D&Q, a komiksy publikowane na jego łamach zaczęły być wydawane także w zbiorach. Tomine jest również stałym współpracownikiem tygodnika „The New Yorker” – okładki jego autorstwa uważane są za jedne z najciekawszych. W Polsce ukazały się dwa albumy Tomine’a. Bohaterem Niedoskonałości jest pracownik kina – Amerykanin azjatyckiego pochodzenia – który sabotuje swój związek, by zrealizować fantazję o związku z białą dziewczyną. To jedyna pełnowymiarowa powieść graficzna autora. Śmierć i śmiech to z kolei zbiór krótkich, tragikomicznych historii obyczajowych.
Tomasz Pstrągowski: Jako młody artysta nawiązałeś współpracę z kanadyjskim wydawnictwem Drawn & Quarterly, prowadzonym przez Chrisa Oliverosa. Było to wtedy jedno z najmodniejszych wydawnictw w Ameryce Północnej, skupiające największe i najmodniejsze gwiazdy komiksu niezależnego.
Adrian Tomine: Miałem 16 lat, gdy zacząłem wysyłać prace do Drawn & Quarterly. Kiedy dostałem list odmowny od Chrisa Oliverosa, byłem bardziej podniecony niż rozczarowany. Wcześniej nie potrafiłem sobie nawet