Zbiór kuchennej konfekcji Pauliny Włostowskiej tworzą firanki, obrus oraz tekstylne obiekty wykonane m.in. z kojarzonych z kuchnią materiałów (firana, tkanina farbowana w cebuli, krochmal). Włostowska czerpie formalne inspiracje z powojennego wzornictwa przemysłowego tworzonego przez kobiety-projektantki. Artystka analizuje znaczenie tkaniny dekoracyjnej w przestrzeniach kuchennych jako hiperboli kobiecych emocji, projekcji i kreacji. Działanie artystki wpisuje się w trend myślenia o projektowaniu kuchni przez kobiety dla kobiet jako wyraz zmian społecznych. Całości dopełnia kuchenny kalendarz na 2020 rok. Tekst towarzyszący wystawie „The Kitchen” w galerii Polana Institute, która odbyła się w przestrzeni w Clay Warsaw, w ramach 10. edycji Warsaw Gallery Weekend. Paulina Włostowska – artystka wizualna, absolwentka wydziału malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Istotnym źródłem inspiracji dla artystki jest przenikanie się zagadnień sztuki z działaniami użytkowymi, przemysłowymi i rzemieślniczymi oraz analiza tych relacji. To podejście również dotyczy codziennej praktyki artystki, która rozwija się dwutorowo- w polu sztuki i w realizacjach użytkowych, jak murale reklamowe czy liternictwo. Przywiązanie do rzemiosła ma wpływ na metodologię pracy artystki, która również często sięga i korzysta ze znalezionych obiektów, a materiały wykorzystuje ponownie. W czerwcu 2020 roku miała miejsce jej indywidualna wystawa Papieroplastyka z Polana Institute na warszawskim Muranowie, w ramach której artystka zreinterpretowała przestrzeń sklepowo- usługową, wpisując ją w kontekst powstałego na początku lat 60. pasażu Pawilonów Rzemieślniczych. We wnętrzu „sklepu” Pauliny Włostowskiej łączyły się formy i przedmioty o niedookreślonym statusie -artystyczne i użytkowe. Za świadomą stylizacją kryje się pasja artystki do rzemiosła, sentyment do zapomnianych lub niedocenionych technik plastycznych, zainteresowanie materiałem oraz wiara w manualną biegłość w analogowym projektowaniu i realizacji.