KINO
Nieznajoma dziewczyna
Filmowe odruchy sumienia braci Dardennerobią się coraz bardziej manieryczne. Szlachetne kino, ale bez dawnej ikry.
Jestem mordercą
Miał być PRL-owski Zodiak, wyszedł PRL-owski skansen. Rzetelna filmowa robota, ale niedorastająca do własnych ambicji.
Plac zabaw
Skąd wśród gimnazjalistów bierze się zło? Lepszy niż Galerianki, choć do Słonia jeszcze sporo brakuje – mimo to warto wyrobić sobie własne zdanie.
Dziewczyna z pociągu
Świetna rola Emily Blunt. Ekranizacja bestsellerowego kryminału stoi jednak w niewygodnym rozkroku między ambitnym dramatem a tanią sensacją.
Wołyń
Horror, w którym mordercą jest historia. Po słabszych Drogówce i Pod Mocnym Aniołem Smarzowszczyzna znów spełniona.
Soy Nero
Droga z Meksyku po zieloną kartę prowadzi przez wojenny front. Intrygująco o ciemnej stronie amerykańskiego snu.
Siedem minut po północy
Dla dzieci i dla dorosłych. Mądra baśń o potworze, który pomaga chłopcu poradzić sobie ze śmiertelnością matki.
DVD/Blu-ray
Jason Bourne
Fachowe kino akcji, choć dokładnie tę samą intrygę widzieliśmy już wcześniej trzy razy. Czwarte podejście do Bourne’a ogląda się przyjemnie, ale z poczuciem, że to jednak nie to samo.
Gra o tron. Sezon 6.
Fabularne tryby rozkręcają się tym razem bardzo wolno, sprawiając wrażenie, że to nie gra o tron, a gra na czas. Dwa finałowe odcinki rekompensują jednak wszelkie niedostatki sezonu.
Nienasyceni
Mocarny aktorski kwartet gra, aż iskry lecą, a malownicze widoczki włoskiej wysepki przeplatają się z ponurymi zwiastunami kryzysu imigranckiego.
Obecność 2
Małżeństwo amerykańskich łowców duchów poluje tym razem w Wielkiej Brytanii, ale pamiętana z części pierwszej dawka inscenizacyjnej maestrii i pomysłów na skuteczne straszenie – zachowana.
Syn Szawła
O Holocauście bez obozowej pornografii. Podróż przez piekło z ograniczonym polem widzenia. Zasłużony Oscar.
Ojciec
O ojcostwie, synostwie i innych problemach reżyserów filmowych. Do bólu serio, pretensjonalnie. Generalnie – do bólu.
Dzień Niepodległości: Odrodzenie
Kosmici znów atakują ziemskie zabytki, ale jakoś nie możemy się tym przejąć. Nawet dobre chęci i sentyment do części pierwszej mogą nie wystarczyć.
Nice Guys. Równi goście
Genialny komediowy duet Russell Crowe – Ryan Gosling przezwycięża swoją charyzmą nawet nieco zbyt zamotaną intrygę kryminalną. Plus koloryt LA lat 70.
Zakładnik z Wall Street
Jodie Foster za kamerą potwierdza oczywistą oczywistość: bankierzy są źli. Ale George Clooney i Julia Roberts przed kamerą pozwalają zapomnieć, że już o tym wiedzieliśmy.
Tarzan: Legenda
Próba zmierzenia się z postkolonialnym bagażem Tarzana jakoś nie przegryza się ze scenami, w których „król małp” pręży muskuły i śmiga na lianach. Raczej nie.
High-Rise
Apokaliptyczne Alternatywy 4 według J.G. Ballarda. Mocne wizualnie, ale niespełnione – zupełnie jak wieżowiec, w którym toczy się akcja.