Rewers 1 (Łowicz, XX wiek)  Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie 130cm x 165 cm, 2017
Rewers 7 (gorsety, lata dwudzieste XX wieku) Muzeum Okręgowe w Tarnowie, 140cm x170cm, 2016
Rewers 8 (kurtka mundurowa Józefa Piłsudskiego), Muzeum Narodowe w Krakowie, 140cm x 172 cm, 2016
Rewers 14 (Śląsk, początek XX wieku), Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie 140cm x 178 cm, 2017
Rewers 19 (Narodowy kostium białoruski, rejon  kalinkowicki XX wiek), Narodowe Muzeum Historyczne Republiki Białoruś w Mińsku, 140cmx190cm,2016
Rewers 22 (Szamanka XIX / XXwieku, wschodnia cześć Syberii, region Jenisejskaya gubernia) Rosyjskie Muzeum Etnograficzne w Petersburgu 140cmx182cm  2017 (jedyne ubranie nie odwrócone, ponieważ strój Szamanki reprezentuje świat po drugiej stronie)
Rewers 23 (Pop, Prawosławny kostium Sakkos, Nikolsky sobor, przełom XIX i XXwieku) Ermitaż, Państwowe Muzeum Ermitażu Petersburg  140cmx182cm 2017
Rewers 24 (Damski mundur wojskowy, Jadwiga Nowak-Jeziorańska "Greta", XX wiek), Muzeum Powstania Warszawskiego,  140cmx182cm 2017
Rewers 25 (Służąca, "Pelasia" poznańska pomoc domowa, lata 50. XX wieku  Muzeum Etnograficzne w Poznaniu), 140cmx182cm 2018  (tu ciekawa historia dziewczyny  które przychodziły na służbę do miasta nie miały już imienia tylko na wszystkie w poznaniu wolano "Pelasia")

Bownik od dwóch lat dokumentuje ubrania znajdujące się w muzeach. Korzystając z konwencji fotografii muzealnej –­ szare tło, neutralne światło – włącza swoje obrazy w obiektywny zapis. Zdjęcia jednak nie wpisują się w znane historyczne narracje. Przedstawiają gest odwrócenia ubrań na lewą stronę, symbolicznie przywołując możliwość innego odczytania. Stroje historyczne gromadzone w muzeach często stają się oprawą utrwalającą uproszczony obraz lub obraz koncentrujący się tylko na estetyce. Ale jest też druga strona, często pomijana i nieobecna. Prawa buduje, utrwala znaczenia historyczne, natomiast lewa uwalnia głos, tego co nie miało być reprezentowane. Istotny staje się aspekt przywołania demokracji rejestrów i odwołanie do historycznego ciężaru ubioru. Rewers przeciwstawia się także uproszczonemu odczytowi fotografii, opartemu na gotowych automatycznych odpowiedziach. Pewności, która pojawia się w chwili uznania przedstawienia za przyporządkowane do znanego muzealnego schematu. Fotografie zostały zrobione dotychczas w Polsce, na Białorusi i w Rosji.

Wystawę Bownik – Rewers można oglądać w Miejskim Ośrodku Sztuki w Gorzowie od 25 stycznia 2019 r. do 3 marca 2019 r.​

Bownik

Studiował filozofię na Uniwersytecie Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie oraz fotografię na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Dyplom magisterski z fotografii uzyskał w 2005 roku w pracowni dr hab. Krzysztofa J. Baranowskiego. Do najbardziej znanych prac artysty należą fotograficzne cykle: Gamers, E-Słodowy, Koleżanki i koledzy. Jego książka Disassembly, wydana przez wydawnictwo Mundin, otrzymała główną nagrodę w konkursie Fotograficzna Publikacja Roku 2014. Ta sama książka została nominowana do Kassel Photobook Award 2014. Brał udział w wielu wystawach indywidualnych i grupowych. Jego prace znajdują się w kolekcjach Museum In Huis Marseille w Amsterdamie, Fundacji Sztuki Polskiej ING, Bibliotece Narodowej, Narodowej Galerii Sztuki Zachęta i w zbiorach prywatnych. W 2014 był nominowany do Paszportów Polityki. Jego prace reprezentuje The Ravestijn Gallery.