aksamit na desce, drewniana rama 90 x 100 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 90 x 100 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 90 x 100 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 90 x 100 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 90 x 100 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 85 x 95 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 90 x 100 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 90 x 90 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 90 x 100 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 90 x 90 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 100 x 90 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 100 x 90 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 90 x 100 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie
aksamit na desce, drewniana rama 85 x 95 x 7 cm; dzięki uprzejmości artysty i galerii Pola Magnetyczne w Warszawie

Heliografiach, nowym cyklu prac Nicolasa Grospierre’a, fotograf porzuca jeden zeswych ulubionych tematów – architekturę – by zaprezentować prace, które można by uznać za antytezę Bressonowskiego „decydującego momentu”. Długa perspektywa jest kluczowa w Heliografiach, które można by opisać jako fotografie bez kliszy, bez aparatu, a nawet bez papieru: geometryczne wzory „wyrysowane” przez słońce na barwnych aksamitnych kanwasch na przestrzeni pięciu miesięcy. Nicolas Grospierre (ur. 1975) jest fotografem architektury, a także artystą posługującym się fotografią jako narzędziem twórczym. Dorastał we Francji, w Polsce mieszka od 1999 roku. Zanim zajął się fotografią, studiował nauki polityczne i socjologię w Paryżu i Londynie. Jako fotograf koncentruje się na projektach dokumentalnych. Jednocześnie interesuje go problematyka konceptualna. Jego prace dokumentalne często podejmują wątek pamięci zbiorowej i nadziei wiązanych z modernistyczną architekturą – szczególnie dzisiaj, gdy towarzyszące jej utopijne koncepty straciły na sile i znaczeniu. W swoich konceptualnych pracach buduje sytuację gry prowadzonej z widzem, do której wciąga go za pomocą atrakcyjnych, wręcz zmysłowych obrazów oraz instalacji. Prace Nicolasa Grospierre’a można oglądać w galerii Pola Magnetyczne na wystawie zatytułowanej Longue durée / Nelly Agassi & Nicolas Grospierre, której otwarcie nastąpiło w ramach Warsaw Gallery Weekend 2019. Wystawa będzie otwarta do 2 listopada 2019 r. www.grospierre.art.pl www.polamagnetyczne.com