© The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne
 © The Estate of Larry Sultan / larrysultan.com Courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne

„W latach 1978–1982 fotografowałem ludzi uczących się pływać na kilku basenach w San Francisco. Chciałem zrobić zdjęcia charakteryzujące się przesadną fizycznością i zmysłowością, bliższe malarstwu niż fotografii. Inspirowałem się broszurami instruktażowymi Czerwonego Krzyża do nauki pływania i ratownictwa, a zdjęcia robiłem małym aparatem podwodnym. Tworzyłem ten projekt w okresie, kiedy większość moich działań artystycznych była odseparowana od mojego ciała. Akt fotografowania mnie przerażał, podobnie jak same zdjęcia. Okazało się, że miałem powody do strachu. Jak powiedział jeden z krytyków: »Mieliśmy pana za konceptualistę, a pan okazał się zwykłym ekspresjonistą«. Te zdjęcia można było oglądać na wystawach w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w San Francisco i Nowym Jorku, a także w Light Gallery w Los Angeles”.

Larry Sultan wychował się w San Fernando Valley w Kalifornii – to miejsce stało się inspiracją dla wielu jego projektów. W swoich pracach Sultan łączy reportaż z fotografią inscenizowaną, tworząc w ten sposób wizje psychologicznych i fizycznych krajobrazów życia rodzinnego mieszkańców amerykańskich przedmieść. W 1992 r. ukazał się pionierski album i powstała wystawa Sultana Pictures From Home (Zdjęcia z domu). Trwający dekadę projekt, którego głównymi bohaterami byli rodzice artysty, stanowił analizę roli fotografii w tworzeniu rodzinnych mitologii. W albumie The Valley (Dolina) z 2004 r. Sultan wykorzystał tę samą podmiejską scenerię, by ukazać przemysł filmów dla dorosłych i okoliczne szeregowce klasy średniej służące za plany zdjęciowe filmów pornograficznych. Wystawa i album Katherine Avenue z 2010 r. stanowią połączenie trzech głównych serii Sultana: Pictures From Home, The ValleyHomeland (Ojczyzna) wraz z pogłębioną analizą sposobów, w jaki fotografie artysty kreują relacje między prawdziwym a wyobrażonym, między swojskością a pożądaniem, kiedy domową zwyczajność wypełniają naładowane znaczeniem kulturalne symbole.

W 2012 r. ukazała się monografia Larry’ego Sultana i Mike’a Mandela zawierająca gruntowną analizę ponadtrzydziestoletniej współpracy między dwoma artystami, tworzącymi wspólnie liczne prace konceptualne, w tym projekty Billboards, How to Read Music in One Evening (Jak nauczyć się czytać nuty w jeden wieczór), Newsroom i przełomowy album Evidence (Inwentaryzacja) stanowiący zbiór fotografii znalezionych w archiwach różnych amerykańskich instytucji, pierwszy raz opublikowany w 1977 r.

Prace Larry’ego Sultana były wielokrotnie publikowane i wystawiane w prestiżowych galeriach sztuki. Fotografie artysty znajdują się w kolekcjach Los Angeles County Museum of Art, Instytutu Sztuki w Chicago, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, Whitney Museum of American Art, Muzeum Guggenheima i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w San Francisco – ta ostatnia instytucja w 2005 r. wyróżniła artystę Bay Area Treasure Award. Sultan otrzymał profesurę w Katedrze Fotografii w California College of the Arts w San Francisco. Urodzony w 1946 r. na nowojorskim Brooklynie artysta zmarł w swoim domu w Greenbrae w Kalifornii w 2009 r.