Ania Diduch

Historyczka sztuki, która z miłości do dizajnu porzuciła pisanie o sztuce, kuratorka wystaw i miłośniczka minimalizmu. 
Kolaż i protest
Sztuka + Opowieści
Doznania

Kolaż i protest

Zmysłowe, dowcipnie niepoprawne i surrealistyczne – kolaże z cyklu „Nagie” Magdy Hueckel rozprawiają się ze stereotypami na temat ludzkiego ciała. Artystka opowiada nam o granicach wolności oraz o przyjemności z pracy z materią.
Ania Diduch
Prawda i fikcja encyklopedii
Sztuka + Opowieści
Doznania

Prawda i fikcja encyklopedii

Weronika Gęsicka w „Encyklopedii” eksperymentuje, współtworząc obrazy z użyciem sztucznej inteligencji. Tłumaczy, że zamiast się jej bać, woli trochę się z nią poprzekomarzać.
Ania Diduch
Po Picassie dla każdego
Sztuka + Opowieści
Opowieści

Po Picassie dla każdego

Dzieło ma cieszyć, pobudzać, dawać wytchnienie. O sednie sztuki Ania Diduch rozmawia z wybitnym krytykiem Jerrym Saltzem.
Ania Diduch
Logika tła
Sztuka + Opowieści
Przemyślenia

Logika tła

O projektowaniu przestrzeni i paradoksach, które temu towarzyszą, z architektem Jakubem Szczęsnym, autorem książki „Witaj w świecie bez architektów”, rozmawia
Ania Diduch
Japońska krzyżówka
Sztuka + Opowieści
Doznania

Japońska krzyżówka

Które fotografie zasługują na uwagę, a które na odrzucenie? Czy pozytyw zawsze jest istotniejszy od negatywu?
Ania Diduch, Wojtek Wieteska
Kto się boi Helmuta Newtona?
Sztuka + Opowieści
Przemyślenia

Kto się boi Helmuta Newtona?

Prowokacja miała prowadzić do zmiany w widzu – mówi o kultowym fotografie dr Matthias Harder. Z Harderem – dyrektorem Fundacji Helmuta Newtona w Berlinie oraz z Markiem Żydowiczem, współkuratorem wystawy „Lubię silne kobiety” w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu rozmawiają
Ania Diduch, Wojtek Wieteska
Na gwiazdy się czeka – rozmowa z Rafałem Jabłonką
Sztuka + Opowieści
Przemyślenia

Na gwiazdy się czeka – rozmowa z Rafałem Jabłonką

Zgromadził jedną z największych kolekcji prac Nobuyoshiego Arakiego i promował jego sztukę w Europie od końca lat 90. Z Rafałem Jabłonką – energicznym marszandem i znanym kolekcjonerem – z okazji wystawy dzieł Arakiego i Shiro Tsujimury z jego kolekcji w Muzeum Manggha w Krakowie rozmawiali
Ania Diduch, Wojtek Wieteska
Hop w Hoppera
Sztuka + Opowieści
Doznania

Hop w Hoppera

Jak żyć i tworzyć w czasach przymusowego lock downu, zastanawiają się
Ania Diduch, Wojtek Wieteska
Innego offline’u nie będzie
Sztuka + Opowieści
Przemyślenia

Innego offline’u nie będzie

Czy w czasach, gdy z roku na rok rośnie sprzedaż smartfonów i jakość montowanych w nich kamer, a zmiany klimatyczne zaczynają być widoczne gołym okiem, nie lepiej odłożyć aparat i skupić się na oglądaniu realu bezpośrednio, zanim zniknie? A może właśnie tym bardziej należy go rejestrować na pamiątkę dla przyszłych pokoleń? O obecności i nie-obecności w fotografii rozmawiają
Ania Diduch, Wojtek Wieteska
Pół wieku w awangardzie: „Unseen” Roberta Franka
Sztuka + Opowieści
Opowieści

Pół wieku w awangardzie: „Unseen” Roberta Franka

O wystawie „Unseen” Roberta Franka w kultowej galerii C/O Berlin rozmawiają
Ania Diduch, Wojtek Wieteska
Wystawa Roberta Franka „Unseen” oczami kuratora Martina Gassera
Sztuka + Opowieści
Opowieści

Wystawa Roberta Franka „Unseen” oczami kuratora Martina Gassera

60 lat temu w Stanach Zjednoczonych ukazał się album szwajcarsko-amerykańskiego fotografika Roberta Franka zatytułowany „Amerykanie”. Z Martinem Gasserem, kuratorem ostatniej wystawy fotografa, „Unseen”, rozmawiają
Ania Diduch, Wojtek Wieteska
Kyotographie: cała prawda o przyszłości fotografii
Sztuka + Opowieści
Przemyślenia

Kyotographie: cała prawda o przyszłości fotografii

Szwajcarski pisarz i podróżnik Nicolas Bouvier pisał w „Kronikach japońskich”, że chętnie umieściłby Kioto na liście 10 miast, które każdy powinien przetestować do życia. Warto tam zamieszkać przynajmniej na czas trwania corocznego festiwalu fotograficznego Kyotographie. U progu XXI w. serce awangardowego myślenia o medium fotografii bije właśnie w starożytnej stolicy Japonii.
Ania Diduch, Wojtek Wieteska